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Nice statement from Matt Cutts

Verfasst: 03.03.2009, 07:14
von mauri
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Matt Cutts March 2nd, 2009 8:59 pm

Clear disclosure of sponsorship is critical, and that includes disclosure for search engines. If link in a paid post would affect search engines, that link should not pass PageRank (e.g. by using the nofollow attribute). Google — and other search engines — do take action which can include demoting sites that sell links that pass PageRank, for example.

source
https://www.web-strategist.com/blog/200 ... ions-work/

Verfasst:
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Verfasst: 03.03.2009, 08:36
von JohnBi
das ist doch nen alter Hut und nicht wirklich was neues, das ist auch der Grund warum mal so Überschriften wie Sponsoren usw. sein lassen sollte ...

Verfasst: 03.03.2009, 10:22
von mauri
Sagte auch nicht das es etwas brand neues ist, aber so klar habe ich das noch nicht aus seinem munde gelesen.

Verfasst:
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Verfasst: 03.03.2009, 13:12
von profo
@JohnBi, glaub nicht, dass die Ansagen schaden. Siehe Beispiele aus der CMS-Ecke:

PR 8 - "Get your mini ad spot" - bestofjoomla*
PR 7 - "Book this slot" - joomlajunkie*
PR 6 - "Ads Section" - templateplazza*
PR 6 - "Advertise here" - themejoomla*
PR 6 - "Get your ad here new!" - ultijoomla*
PR 5 - "Mini Ad Spots" - joomla-layouts*