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Adwords: Selbes Keyword mit selbem CPC in 2 Adgroups

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Southmedia
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Beitrag von Southmedia » 02.01.2005, 03:57

Ich zitiere "Intermediate Optimization" -> "Optimizing an Account with a Low Clickthrough Rate" -> Schritt 7:
https://services.google.com/awp/en_us/b ... index.html
Keep in mind that if any keywords youre adding to a new adgroup already exists somewhere else in the account, you should delete those duplicated keywords. If the same keyword exists in multiple adgroups with the same maximum CPC, the adwords system will evenly alternate the delivery of each ad for that keyword. This means your optimized ad will only get half the traffic available.
Jetzt frage ich mich: Wieso? Überall wird die CTR genommen als Faktor für die Relevanz und die relevanteren Anzeigen werden bevorzugt. Wieso nicht auch hier?

Sobald das System eine Dopplung erkennt könnte es doch einen internen Zähler anfangen und nach zB 10.000 Impressions auf beide Anzeigen mit dem Keyword könnte es CTR vergleichen. Da die beiden Anzeigen vermutlich einen anderen Anzeigentext haben könnte das Verhältnis wie oft eine Anzeige angezeigt wird also angepasst werden. Oder hab ich da was falsch verstanden?

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Southmedia
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Beitrag von Southmedia » 02.01.2005, 06:12

Es ist Wochenende und spät nachts - kein Wunder muss ich mir die Antworten soztusagen selbst geben ;)
When the same keyword is used in more than one Ad Group, only one ad will show for a given search on that keyword. So, the AdWords system has to figure out which of the multiple ads to show. To do so, it uses this hierarchy:

* First choice to show will be the instance of the keyword which has the highest Max CPC.

* If all instances of the keyword have the same Max CPC, then the system will default to the instance of the keyword in which it has the highest CTR in that moment.

* As mentioned earlier, CTR is calculated to many decimal places - well beyond what shows in your stats. So even if your stats show that all instances of the keyword 'stomp tickets for the fox theatre' have a CTR of 2.5%, for example, in actual fact the multiple decimal places will point to a clear winner.
https://forums.searchenginewatch.com/sh ... ostcount=9

Widerspricht dem aus dem Video ein wenig und ist auch nicht wirklich "sicher" geschrieben - aber immerhin... so würd mir das schon besser gefallen.

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