Ich denke, der Diskussionsbedarf ist enorm. Die erste Frage lautet wohl:In order to improve your experience with Google products, Google Analytics is updating its data sharing policy. You now have the ability to share your Analytics data with other Google services. This will improve integration, enable additional features in Google's advertising services (including Google Analytics, AdWords and AdSense) and improve your experience with these products.
- ja hat google bisher die Daten nicht verwendet?
- welche zusätzlichen Daten erhalten sie, die sie nicht schon längst haben?
Weitere Vorschläge willkommen!
Mal aus den "FAQs":
https://www.google.com/support/googlean ... 5&hl=en_US
Zumindest kann man sich wieder verabschieden:Will sharing my data directly affect the ranking of my natural search results, ad quality score or ad placement?
Your website data will not be used to affect your natural search results, ad quality score or ad placement. Aggregate data across many customers will be used to improve our products and services.
Einen richtigen Benefit in der Kombination Analytics/Adsense kann ich jetzt nicht gerade ausmachen... Die Beispiele beziehen sich allesamt auf Adwords...When you opt in to data sharing, we will include data from up to a month before your opt-in date to enable features such as benchmarking. When you opt out, data sharing stops on that day.